یک سؤال از یک رسانه !از یحیی زاده تصویر دیگری ندارید؟!

یزدفردا :رضا بردستانی: برای چندمین نوبت و در مواقعی که سخنان یحیی زاده نماینده محترم تفت و میبد دریکی از رسانه های کشور منعکس می شود و یا مصاحبه ای از ایشان درج می شود از تصویری استفاده می شود که دو سال قبل و در خلال مراسم خاکسپاری استاد مهدی آذر یزدی بنیانگذار ادبیات نوین کودکان و نوجوان ، در حسینیه ی خرمشاه یزد گرفته شده است(20تیرماه1388)!!! در کنار ایشان تصویر شهردار یزد مهندس میروکیلی نیز دیده می شود که اگرچه انتخاب تصویر و چینش خبر از حقوق اولیه و نخستین یک رسانه است اما استفاده ی مکرر از یک تصویر که از نظر خبری و رسانه ای بی ارتباط با خبر و متن مصاحبه است (حد اقل بخشی از عکس)چندان حرفه ای به نظر نمی رسد و نه تنها خوشآیند نیست که برخی تصورات و گمانه زنی ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

البته این سؤال از آن جایی در ذهن به وجود می آید که برخی تصاویر و صحنه ها در زمان های مختلف و با کارکرد ها و اهداف متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند حواشی و تبعاتی را به دنبال داشته باشد. با علم به این مهم که خبرگزاری مورد اشاره از خبرگزاری های حرفه ای و پرامکانات ایران به شمار می آید پذیرفتنی نیست که از نماینده ی محترم مجلس و عضو چندین و چند کمیسیون ؛ تنها و تنها همین یک تصویر را در آرشیو خود داشته باشد فلذا این گونه بهتر است تا با استفاده نکردن از برخی تصاویر که می تواند حرف و حدیث هایی به دنبال داشته باشد هم ما را از افتادن به ورطه ی گمانه زنی و تفسیر و تحلیل نجات دهند و هم خودشان را از مجبور شدن به جواب دادن و تکذیب و غیره.

این که چرا باید از تصویر یحیی زاده و میروکیلی در یک قاب تصویر و در جایی که هیچ ارتباطی به میروکیلی ندارد استفاده نمود سوالی است که آن رسانه بهتر می تواند پاسخ دهد ...

نکته ی پایانی و جالب تر این که تمامی سایت هایی که این اخبار را به نقل از خبرگزاری مورد اشاره منعکس نموده اند نیز از همین تصویر بهره جسته اند! ما به خودمان حق می دهیم برخی تصورات را در میان انبوهی از چراها و اگر و اما ها ی ذهنی داشته باشیم مگر این که آن رسانه نظر دیگری داشته باشد!


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا